Corona virus informatie

Middels deze pagina houden we u op de hoogte van de laatste informatie betreffende het Corona virus en wat dat inhoud voor onze praktijk.

 

Helaas is het moment gekomen waar we al zo bang voor waren. Om de verspreiding van het Coronavirus in te dammen, zullen alle orthodontistenpraktijken in Nederland tot en met 6 april hun deuren sluiten. Een hele heftige maatregel, die ons en elke andere praktijk natuurlijk hard raakt. šŸ˜¢ Maar, als dit helpt om ons land weer gezond te krijgen, is het ook exact wat wij willen. We zullen dit virus tenslotte samen moeten bestrijden. Voorlopig wachten we rustig af, en gaan we proberen de tijd nuttig te besteden.

 

Alleen in noodgevallen en bij ernstige pijnklachten kunnen patiƫnten zonder Corona verschijnselen behandeld worden. Wij zijn tussen 09:00 en 12:00 en voor spoed tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar, maar kijk eerst hieronder of uw probleem daar niet tussen staat. Zodra er weer afspraken gemaakt kunnen worden, zult u van ons horen.

 

Ik heb een prikkende draad

Deze kun je proberen zelf af te knippen met een nagelschaartje. Indien het niet lukt belt u dan.

 

Mijn slotje is los

Heb je geen pijn of last van het losse slotje dan kan je het zo laten, neem na 6 april contact op met praktijk om het te herstellen. Heb je wel last van het losse slotje, bel dan. Wij zullen het slotje niet herstellen maar alleen verwijderen zodat je geen last meer hebt. We kunnen namelijk geen behandelingen uitvoeren waarbij we gebruik maken van waterspray en luchtdruk (aerosol). Deze kunnen immers bacteriƫn en virussen via de lucht verspreiden.

 

Mijn elastieken zijn op

Je kunt bellen voor een afspraak om nieuwe elastieken op te halen. Per post versturen we ze momenteel niet omdat ook die diensten te maken hebben met uitval van werknemers vanwege COVID-19.

 

Mijn spalk is los

Bij geen last is het advies het zo te laten en je nachtbeugel te dragen. Deze kan mogelijk strak zitten en iets pijnlijk zijn omdat hij lang niet is gedragen. Probeer hem dan zo veel mogelijk te dragen. Neem na 6 april contact op met praktijk om het te herstellen. Heb je last van je losse spalk dan kun je bellen voor een afspraak. Wij zullen de spalk inkorten of verwijderen. We zullen de spalk niet herstellen, we kunnen namelijk geen behandelingen uitvoeren waarbij we gebruik maken van waterspray en luchtdruk (aerosol). Deze kunnen immers bacteriƫn en virussen via de lucht verspreiden.

 

Invisalign: mijn hoesjes zijn op

Draag de laatste set door. Wanneer wij nieuwe informatie hebben over mogelijkheden tot het inplannen van de nu afgezegde afspraken nemen wij per e-mail of telefonisch contact met je op.

 

Invisalign: mijn hoesje is kapot/kwijt

Neem of het volgende hoesje of je vorige hoesje en blijf deze dragen. Heb je deze niet meer: bel dan de praktijk.

 

Mijn bandje/ringetje is los

Bel voor een afspraak voor het verwijderen van het bandje/ringetje.

 

Mijn afspraak is afgezegd i.v.m. het Corona virus

Wanneer wij nieuwe informatie hebben over mogelijkheden tot het inplannen van de nu afgezegde afspraken nemen wij per e-mail met je op. Dus houd je inbox in de gaten.

 

Lieve mensen, blijf gezond en pas goed op elkaar. Help elkaar waar nodig. En dan zien we elkaar hopelijk over 3 weken weer in de Ortho IJsselstein.